Bangalore.reismee.nl

De eerste indrukken

India is intens hadden we al gehoord. Nou het is intens genoeg om je in anderhalve dag de ervaringen van een heel jaar te bezorgen. Als we 's ochtends het hotel verlaten komen we op Old Madras Road, de levensader van de stad. Oversteken is een hachelijke onderneming die we toch blijmoedig twee keer per dag ondernemen, op weg naar de kliniek en weer terug naar het hotel. Het supervriendelijke hotelpersoneel vindt dat niet goed en raadt het ook af, maar wij vinden het geweldig om te lopen wantwe genieten van alles.Op de weg van deprachtige versierde oude vrachtwagens, toeterende gammele autos, wolken stof, fietsers, -hoe durven ze-, brommers, alles door elkaar, ze rijden hier links net als in Engeland, maar feitelijk rijden ze waar ze kunnen. En langs de weg op een paar armlengte'safstand een paartenten met kinderen die ons elke ochtend na zwaaien en lachen, bye bye, dag lieve kindjes en dag honden. Zoveel honden hier: honden in troepjes waar wat te doen is, honden die slapen op de weg, honden die langs de weg rennen met staart parmantig omhoog, puppies die rond de huizen spelen. Meestal wel goed gevoede honden ook. En koeien, prachtige witte heilige koeien op de Old Madras Road (worden ze wel eens aangereden ober? Lachend: no, Madam, some times, not much) Elke dag vervolgen die hun weg naar de stad om daar 's avonds weer uit terug te keren op weg naar huis, de stal en de boer. En dan zijn we overgestoken en lopen we door de wijk, zandwegen, apen met hun jongen, de trompetklimmer die bij mariska in de tuin in utrecht een bescheiden klimplant is, is hier een hele grote boom vol met oranje bloemen! Een hindutempeltje, een mooie vrouw in sari, alle vrouwen dragen sari's , hoezo MTV, prachtige kamerplanten bekend van de hollandse vensterbank, hier als struik of boom. De mensen zijn open, vriendelijk, kijken allemaal en willen nooit iets van ons, we zijn totaal vrij, alles loopt hier vrij rond, apen, koeien, honden en 2 vrouwen uit holland. Daar zijn we na 20 min. lopen bij de kliniek. Een oase van rust met prachtige tuin en lieve dames en een hele aardige dokter. De behandeling zou vandaag beginnen maar het is India dus het wordt morgen en dat komt goed uit want we zoeken een appartement vandaag. En die lijken we gevonden te hebben, straks gaan we kijken. We hebben het hier enorm naar ons zin! liefs, van Do en Maris

Reacties

Reacties

michelle

Dag lieve Mariska en Dorothé,
Vanuit het vandaag niet zo regenachtig Nederland, heel erg veel liefs en miljoenen rozenblaadjes voor op jullie pad,
Michelle

leonie

Lieve Jut,

Wat gaaf dat je er zo van geniet daar. Met India is het meestal of liefde op het eerste gezicht of een enorme afkeer. Ben heel blij dat voor jou het eerste geldt. Het verbaast me niets overigens want mijn eerste indruk over jou was juist je omgang met situaties en mensen.
Helaas ga ik niet naar India komen. Mijn schema is al gepland tot ergens half maart en daar zit geen Delhi tripje bij. Als ik het eerder geweten had...... Was heel bijzonder geweest. Veel succes bij de kliniek morgen (krijg je reactie van die behandelingen eigenlijk) en ik hoop dat jullie een lekker appartement hebben gevonden. Dikke kus, Leonie

helma

lieve luitjes,
wie had dat kunnen denken,dat ik ooit zou reageren op een weblog.leuk om jullie verhaal te lezen. ik wens jullie dan ook alle succes toe!!! liefs,helma

Annemiek

Lieve Do,
Ik heb geen idee hoe laat het nu bij jullie is en of ik dus nog op tijd ben. Maar ik wou je nog even heel veel succes wensen bij je eerste behandeling!

Hallo Cato en Hans (want jullie lezen vast ook dagelijks mee op deze site),
Hoe is het met jullie daar in Utrecht?

Veel Liefs Annemiek

Liane; hé Helma!

Hééé Helma,
Hoe gaattie?
Wat goed, je bent zowaar aan het 'bloggen' op de website van Do en MAris. Held!

Dikke knuffel van mij!

mariska aan helma

hahaha, heb je het goudse sufferdje al gebeld voor een interview: en hoe voelde je je toen je je berichtje zag staan, wat ging er door je heen. Lekker gevoel he? Bedankt , Dorothe en ik steunen op het thuisfront tijdens dit avontuur. Dus elke mail wordt gretig ingenomen en verteerd. dikke kus en je kan gewoon surfen hoor want er staan nu heel veel verhalen en foto's op, anders bel je Liane maar even hoe dat moet, ;)liefs, maris

ben en helma

leuk om jullie weblog te lezen , wij zitten nu in frankrijk dit te typen
niet te geloven dat helma nog eens zou bloggen , ook voor mij is het nieuw
ik wens Do heel veel succes met de behandelingen en ook een fantastiche tijd samen in Bangalore
wij zullen ook een nacht in het hotel voor jullie overmaken.
groet ben

Elsje de Leeuw

Lieve Do, ben zo blij om te lezen dat je het fijn hebt. Ik wist dat wel van te voren. Geniet van iedere minuut!!!!!
Elsje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!