Bangalore.reismee.nl

Armoede

Hallo lieve mensen,

we zijn vanmiddag gaan kijken naar een appartement, het bleek in een prachtige wijk te liggen aan de rand van een sloppenbuurt. De tegenstelling was enorm. Hoge middenklasse flats met aan de voet tenten van lappen en vodden op de harde modder, kinderen, vrouwen en honden. We waren ontroerd, en zaten in de taxi te wachten tot de vrouw van het appartement zou komen. Mariska ging eruit en liep langzaam de sloppenwijk in waar al kinderen stonden te kijken en te lachen. Dat ze erin ging zorgde voor een hoop onrust bij Dorothe en de taxichaufffeur, en ook bij de mensen uit de wijk, maar de laatsten vonden het prachtig. Mariska gaf gelukkig geen geld, ze wilde het wel, zeker toen de ijscokar voorbij ging wilde ze voor alle kinderen een ijsje bestellen, maar ze was bang dat als ze er dan zou gaan wonen elke dag de kinderen voor de deur zouden staan dus nam ze zich voor dat pas aan het eind van het verblijf te doen. Toen we dan het appartement zelf bezichtigden bleek het wel erg eenvoudig, een beetje vuil en zo, maar Mariska zag het helemaal zitten en wilde er gelijk in. Dorothe's gezicht zag er wat minder vrolijk uit en toen we terug waren in het hotel na eerst nog Sai Baba's ashram te hebben bezocht om de verblijfmogelijkheden daar te onderzoeken wildeDorothe alleen nog maar in het hotel. Tussen de schone lakens, met de vriendelijke staf, het lekkere eten, de schone w.c., het dagelijkse loopje naar de kliniek. Okeeeee, heel leuk, maar dat past niet in onze begroting. Met de gelden die we hadden konden we wel 3 of 4 nachten in dit luxe hotel (76 euro per nacht) maar de rest van de maand hadden we voor 400 euro totaal begroot aan verblijfskosten.(het aangeboden appartement zat daar nog ruim onder)

Dus nu zijn we onze wens omin het hotelte blijven aan het realiseren door meer gelden te genereren. De eerste actie wasonze vraag aan de manager om ons goedkoper hier te laten verblijven. Endirect heefthet hotelmanagement besloten ons 20%korting op de kamer te geven en 10%op het eten en drinken. We hebben nu nog 800 euro nodig. Als iedereen die geniet van de verhalen een tientje stort en de zeer rijken onder ons 20 euro, dan hebben we het zo. Do's nummer is:xxxxxxxxxAls jeop onze weblog komt dan kan je een berichtje achterlaten met bedrag dat je gestort hebt. Als je je naam daar niet op wil dan zet je gewoon Anoniem als afzender of zoiets.Dit, zodat wij kunnen melden dat de 800 binnen is.Liefs, Do en Maris

Er zijn vooraf aan de reis al een aantal zeer gulle gevers geweest, p, en d.met vrienden en mijn buren. Voel je nu niet nog een keer aangesproken. Jullie bijdrage wordt en is heel goed besteed en zeer welkom vooronze wensen hier. Het isbehoorlijk heerlijk om gewoon een goeie taxi te kunnen nemen.

Nu wat medische gegevens, Ik ben door de MRI en CT scan geweest en bloedonderzoeken gehad. Ongeveeer dezelfde uitslagen als 3 maanden geleden, het is kalm in mijn lichaam. Aan het eind van deze maand weer scans om de uitwerking van de cytotron te zien. Morgen ga ik voor het eerst in de cytotron. vandaag zag ik al mensen daar gelukzalig in liggen. En........ morgenochtend yogaklas in dit hotel.

Ik wil jullie ook allemaal ontzettend bedanken voor de leuke hartverwarmende reacties op de weblog, elke dag weer feest. Pepi, ik kom echt toe aan tekenen, Maris is de gepassioneerde webmaster. Liefsssssssssssss Do

Reacties

Reacties

Peter & Annemiek

We hebben 30 Euro overgemaakt. Hopelijk helpt het jullie om de reis voort te zetten en in het mooie hotel te kunnen verblijven. Veel liefs Peter en Annemiek.

leonie

Hi, lijkt me gezien je kwetsbaarheid wel een goed idee om in een schone omgeving te zitten waar je je veilig en verzorgd voelt. Heb dus inmiddels 25 euro overgemaakt en hoop dat je de ontbrekende 775 snel bij elkaar hebt. Dikke kus, Leonie

Li

X!

Remke

Kan me helemaal voorstellen dat je lekker in dat fijne hotel wilt blijven. Heb 20 euro overgemaakt. Weet zeker dat het goed komt met het geld. En anders laat maar weten, dan zetten we hier een actie op.
Mooie verhalen, interessant.
En ja Cato, ik heet inderdaad echt Spijkers van mijn achternaam!
Liefs, Remke

els en hans

hallo do en maris,
dus jullie hebben nu het echte india ontdekt: een kakafonie van beeld en geluid met de heilige koe in het middelpunt...opgepast met oversteken...veel succes verder met alles..en wij sponsoren jullie met 50 eurootjes...doei, hans en els

Marja

€ 10 de vrouw gestort met € 13,13 na afloop of tussendoor voor een ijsje voor the kids !
Coachingkaartje "Eigenwijsje" : "ik zie het goede in mensen". Hier kan ik het meedoen en jullie hoop ik ook.
Alle liefs en mijn gedachten verwijlen geregeld bij jullie in India. Alle liefs.

nicoline

Virginia Woolf schreef; 'A woman must have money and a room of her own if she is to write fiction.' Laten we daarvan maken; 'Een vrouw heeft geld en een schone kamer nodig om beter te worden.'
De gevraagde 10 zijn overgemaakt.

Frans Peters

Ik wens jullie veel succes en een gezond verblijf in India. Ik heb zelf helaas geen internet, maar ik hoor de verhalen van Annemiek en ik maak via het internetbankieren van Peter & Annemiek 100 euro naar jullie over om jullie verblijf daar zo aangenaam mogelijk te kunnen maken.
Lieve groeten van Frans

Li

Er is nog 100 overgemaakt
Goede primary...

mariska aan els en hans

ha Goudse luitjes, ik vind India helemaal te gek, dat had je goed gezien Els, en ik ga binnenkort alleen een reisje maken, met de trein of zo,want ik kan hier alleen ook prima rondlopen, niemand valt me lastig heb ik gemerkt en overal spreken ze engels dus heel makkelijk en ik ben zo nieuwsgierig naar de rest van het land, veel liefs van je zusje (die wel gewonnen heeft met schaatsen haha)

Lhamo

25 eurootjes voor een lekker bedje

ben en helma

100 euro komt naar jullie toe voor een extra nachtje

Thea Gasseling

Bedankt voor jullie reisverslag. Heel veel sterkte en ik denk veel aan jullie. Leef in de geest met jullie mee en tel alvast af naar de 25e februari.... Kan het allemaal wel wat moeilijk bevatten, ook die snelle communicatie terwijl jullie zo ver weg zitten. Maar ja, ik ben ook pas de 90 gepasseerd...

Veel groetjes vanuit Brugge.

Moos

Lieve Toos, hier 500 euro. Lekker voor je lekkere hotel en aanverwante body-massages door lekkere hindoe-mannen met aangemaakte lekkere Ganges-klei.
Stel ik mij zo voor.
Het woord lekker komt verdacht veel voor in deze mail.
Mijn lieve liefje De maan is een sikkel met daaronder een gruwelijk mooie ster. Duo penotti Mijn hart gaat uit naar jou Straal in en uit. Ik bel je nog.

Mariska aan de zussen/zwagers

ontzettend bedankt , het wordt goed besteed, Dorothe geniet ontzettend van de luxe hier en ik ben achteraf ook wel blij dat we niet in dat appartement zijn gegaan vooral vanwege kakkerlakken(1 had ik niet erg gevonden, die zat ook al in een taxi, maar ik heb hele enge verhalen gehoord)

Ineke

Geld overgemaakt. Ik snap je helemaal, Dorothe...gewoon een mooie fijne plek hebben en goede verzorging, inderdaad schone lakens om je mooie lijf tussen te leggen... - ik wou moeie lijf schrijven en zie daar staat ineens mooie!!:-) is ook helemaal waar!
Een mooie, rustige, veilige 'thuishaven' in deze avontuurlijke reis. En ook wat van het vertrouwde comfort naast al die armoede, stank en vuil.
En kakkerlakken, Maris.... je weet dat ik niet bang ben uitgevallen, maar ik heb een keertje in een goedkoop Londens hotel mijn bed niet durven verlaten, omdat er ineens zo'n enorme grote- dan de anderen waar ik al aan gewend was :-) -tegen de muur zat. Onder de dekens, me nauwelijks durven verreoren, anders gaat ie rennen...de receptie gebeld, en dat werkte gelukkig .....
Jij ook lekker genieten dus!
Liefs.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!