Bangalore.reismee.nl

leven in Bangalore 2

.....hoi, daar zijn we weer,

vandaag is het zondag en we waren vanochtend al om 7 uur in de stad waarweeen grote kerk hebben gezien die helemaalvolliep met kerkgangers. Daarnaast staat een klooster van de Clarissenzusters. Een kerkis wel zo bijzonder dat de taxichauffeur ons er op wees, dat doet hij niet als we langs een van de vele tempeltjes rijden.Overal zie je altaartjes en tempeltjes van de hindu's, in de winkels, op straat, in de hotels,zelfs de kliniek heeft 's ochtends een ritueeltje metwierook voor de goden,dat geeft een geurige dikke rook . De dokter wuift deze puffend en blazend weg en weigert zijn kamer in te gaan totdat de geur weg is, zo stonden wij ook eens een tijdje te wachten voordat we de spreekkamer in konden achter de dokter aan die verklaarde overgevoelig te zijn voor 'that smell they do for the gods'. Hij deed zoiets niet, begrepen we.

We waren zo vroeg, want yoga klas was dit weekend in een Spa oord in de stad om 8.00. Yoga van de vrouwelijke leerlingen van een echte yogi -die we hopelijk in levende lijve gaan ontmoeten misschien volgende week- is wel even wat anders dan de yoga die we in Nederland hebben gedaan. Dit is the real thing vermoeden we, want er gebeurt van alles met ons als we de oefeningen doen. We kunnen daar helaas geen mededelingen over doen, wantonze teacher drukte de klas op het hartdaarover alleen met deleraren te spreken, niet onder elkaar. Serieuze business dus,haha.Mariska krijgt oefeningendie Dorothe nog niet 'mag', dat vindt Dorothe niet leuk,maar Mariska zou ook wel een speciale behandeling willen dus dat is dan weer eerlijk van het universum. Vandaag moeten we een foto van Dorothe emailen naar de Yogi en dan zal hij iets zeggen over watDo nog meer kan doen om haar gezondheid verder te verbeteren. Donderdag hebben we weer yoga in het hotel en volgende week weer in de Spa. Ook hebben we voor ong.350 roepie, 6 euro een cd en boekje erbij gekocht en kunnen we daarmee elke dag zelf oefenen. Dit verhaal gaat door naar Leven in Bangalore 3 ......