Bangalore.reismee.nl

Leven in Bangalore 3

En daar zijn we weer ........ gezellig (zou Gerben zeggen)

ook sociaal gezien beginnen we al in te burgeren: de staf van de kliniek zijn nu kennissen, de dokter die ons bijv. een lift geeft naar een goed restaurant, of de zuster die ons belooft mee te nemen naar een tempeldienst waar Do een gouden stip op haar hoofd gaat krijgen. We hebben zelfs een afspraak om deze week olifant te gaan rijden hier ergens in de buurt met een andere hotelgastwaar we bevriendmee zijn geraakt. Eenman die in de jaren negentig uit BosnienaarAmerika is vertrokken en nu hier is om een ICT bedrijf op te zetten voor het amerikaanse moederkantoor. In zijn kantoortje mogen we nu ook internetten, en we gaan met zijn drieen uit, gisteravond naar het echte downtown. En wat zagen we daar? Ja, dus toch MTV jongeren, totaal westers gekleed. En de verminkte bedelaars en rozenverkoopstertjes, fruitstalletjes met poepende babys op de grond aan moeders rokken, alles waar we over gelezen hadden maar het nog niet gezien, want de wijken waar we tot nu toe zijn geweest zijn arm of middenklas en daar valt blijkbaar voor bedelaars niet veel te halen. Het was in ieder geval een rare ervaring, veel merkwinkels, maar geen Gucci of Prada, dat bestaat hier echt niet geloven we. Wel Adidas, -Tess wordt niet goed nu- en Benetton. Do heeft zichzelf verwend -hetgeen een doorbraak genoemd mag worden, want itt Mariska die wel erg makkelijk spullen koopt is Do idioot zuinig (volgens Mariska dan he) -met zilveren sandalen en een prachtige zijden sjaal voor in totaal 1600 roepie, dat is dus 26 euro! Een maandsalaris voor een gewoon mens hier. We hebben ook mooie dingen voor julliegekocht en de verkoper was zo blij met ons, dat zijn vrouween foto van hem moest nemen tussen ons in. Daarna heeft de zakenman ons getracteerd op een uitgebreide maaltijd in een restaurant, en was het gister dus een uitputtende maar toch weer hele leuke dag. Veel liefs en tot snel voor het verhaal van Do!

Ineke

Lieve Maris en Dorothe,

Wat hebben jullie het goed daar! Dat is zo fijn om te lezen!
Zondagochtend hier, de stad stil, en lichte sneeuw van vannacht begint wat weg te smelten nu de zon door de wolken begint te komen. Zo'n andere wereld en toch zijn jullie met deze reisverhalen zo dichtbij. Zo dichtbij, dat ik 'tot tranens toe geroerd' :-) ineens was. Dit voelt inderdaad als allemaal 'one mind' ....
Bedankt voor het geschenk zo te kunnen meeleven.
Maris, je bent wel in je element, niet :-) met al die nieuwe mensen ontmoeten, terwijl je op pad bent als Dorothe in de kliniek is.
Ik zie uit naar je verhaal, Dorothe!!

Dikke kus voor allebei!

Ineke

Lieve allebei,

ik zat alsmaar te wachten op het appartementen zoeken verslag en heb dus kennelijk net dat ene verslag gemist! Zal nu direkt E 200,- overmaken.
Nog een kus :-)

xxx

Do, alle beetjes helpen.
Ik ken je niet persoonlijk, maar ik ben onder de indruk van je moed en je vechtlust door alles op alles te zetten...

Judy

Hoi Maris en Dorothé,
Ik volg jullie berichten met veel plezier en ben vol verwachting over de behandeling... Ben erg benieuwd hoe je daar op reageert en ik denk dat Moeder India gewoon op zich een 'speciale behandeling' voor jullie allebei is. Het is voor mij ook heel gaaf omdat Benny en ik samen naar Sai Baba willen gaan, in elk geval ook naar India en ik begreep dat zijn 'koele' ashram in Bangalore zit, ook van Jenny gehoord, en nu schrijven jullie dat je daar ook hebt gekeken. Foto's van jullie zien daar maakt het ineens een stuk minder ver van ons bed om onzelf daar te zien wandelen. Dus dank voor jullie delen en dank voor jullie zetje voor ons. Heel veel plezier en sterkte met alles en vertrouwen dat jullie er veel uit halen!!! Liefs,
Judy

Tess

Jezus Ik ben echt jaloers en heb echt spijt dat k toch niet mee ben gegaan! Het klinkt heel leuk vooral dat olifant rijden (dat ze daar alleen afgedankte merken zoals adidas verkopen is n schrale troost) Zo te horren hebben jullie een geweldige tijd daar.. gelukkig maar! Kgeef jullie nog 2 weken voor dat jullie ook met die doeken om jullie heen lopen en niet meer terug willen! Waarom zou je ook het is ijskoud hier!! Ik en cato willen wel overvliegen naar india voor morele steun :P

Ik zat trouwens naar de foto te kijken van Dat apparaat waar Dorothe onder ligt en Saartje begon ineens heftig te mauwen naar t scherm en met der pootje tegen die foto aan te duwen!!

Maar goed Veel plezier nog!! en zorg dat jullie lekker bruin terug komen! (ik begrijp dat dat niet de reden is dat jullie zijn gegaan, maar als je der toch bent kan je daar gelijk gebruik van maken)