Bangalore.reismee.nl

Koeien enzo

Nee, Ro, ik heb nog geen files zien staan voor koeien. Wel dat het verkeer vaak moet inhouden voor een traag overstekende koe. Je ziet de koeien op allerlei 'rare' plekken lopen, eten en liggen. Zo zag ik eens twee koeien op de middenberm rustig liggen herkauwen, terwijl het verkeer aan beide kanten langs raasde. Ook zie je koeien bij groente en fruitstalletjes hun kans wagenvoor eten. Ik zag een koe de schillen van watermeloenen opeten. Wat voor mij als boerendochter echt opvallend is dat bijna alle koeien vanzwart/bont europees raszijn. De zogenaamd echte indiaase koe die je in de reisgidsen ziet staan zie je nauwelijks. Als je ze ziet zijn ze wel prachtig, voor een kar gespannen in een merkwaardig tuig of met opvallend gekleurde horens door wikkels of geverfd. Ik vermoed dat de europeese koeien er zijn voor een betere melkproductie.Gelukkig hebben zeniet van die megauierszoals in NL. Daar heb ik altijd medelijden mee, mager als een lat en toe aan borstverkleining.Hier dusde koe in de goede verhouding, zelfs wanneer ze hun eigen kostje moeten opscharrelen, geen magere lijven.Een hotelgast vertelde dat hij een botsing had gezien tussen een brommer en een koe. De jongen viel, de koe keek beduisd opzij en sjokte voort.

Mijn lijf komt ook weer langzaam in de juiste verhouding, er groeien weer wat haren op mijn koppie, nog te weinig om zonder hoofddoek te lopen. Qua hoofddoek val ikhier trouwens nauwelijks op, er zijn erg veel gesluierde vrouwen. Ik begin echt veel energie te krijgen, zoals ik een tijdje geleden mijn arm steeds in Mariska's arm stak voor een, voor mijn gevoel, oude dames wandeling, is daarnu geen sprake meer van, wel voor de gezelligheid maar niet meer als steun. Ik sjouw hier steeds fitter rond.. Doe wel op tijd mijn slaapjes, maar toch. Ik geniet ook erg van het klimaal. Lekker warm zonnetje elke dag, dat geeft me veel energie.Ik hoop dat jullie een goed woordje kunnen doen bij Erwin Krol bij terugkomst in NL. Een Indian summer eind februari in Nl. totaan oktober. Oke!!!?

Ik groet jullie met een omhelzing vanuit Bangalore. Dorothe

Reacties

Reacties

Judy

Hoi Maris en Dorothé,
Klink alsof jullie nu echt gaan settelen! Heerlijk jullie verhalen, ik geniet met jullie mee. Het is heel verrassend dat jullie uit zoveel culturen kunnen kiezen daar, een echte goede cappucino is een zegen, en de indiaase kruiden en massages zijn dat vast ook! Fijn dat je je zo goed voelt Dorothé, super. Maris, ik ben benieuwd naar je haar, heb je dat al op de foto? Geniet, geniet, geniet!
Liefs,
Judy

Familie Gasseling van Frankrijk

Hallo Dorothé,
Dank u voor de mooi foto's die u versturen. Onze familie vond de foto's heel erg leuk! We zijn blij om te delen met u de reis naar india. De hele familie is decht bij u en uw vriend Mariska. We houden contact. Veel plezier nog Dorothé. Maria, Claude en famille de France

marjo

wat fijn lieve Doro dat je je zo goed voelt en fitter en krachtiger! jippie!! ik ben zo blij voor je! WOW xxx
MMMN

Leo en Marijke

We wensen je een goede tijd en heilzaam verblijf
en hopen je bij terugkomst weer eens te ontmoeten.
Geniet van alle mooie dingen om je heen dat geeft positieve energie die je volop nodig hebt.
lieve groet
Marijke en Leo

Meike

Lieve Dorothe en Mariska,

Wat fijn dat jullie het zo goed maken. De verhalen zijn inspirerend om te lezen. Het voelt zo goed wat jullie daar allemaal doen. En het weer lijkt mij ook fantastisch.
Veel plezier in jullie nieuwe onderkomen.
Veel liefs en liefde

Meike

cato

hallo mam leuk hoor die weblog
maar voor mij toch liever mailen
daaaaaaaaaaaaaaggg
cato

Marja

Alles well gegaan met de verhuizing en inburgering in de nieuwe buurt? Ik kijk uit naar jullie "next story".
Al het goede en veel liefs.

henny en hans.

Lieve Do (wij noemen je voortaan ook maar zo)klinkt
hartstikke leuk. Wat genieten wij van jullie positieve
verhalen en verslagen. Morgen zijn wij door Cato uit-
genodigd,om naar haar toneelstuk te komen kijken.
Maken er graag gebruik van !!!
Vele lieve groeten van Henny en Hans.

Viktoria

Hoi Maris en Dorothe,

Julie maken een zeer leuke en spanende reis. Ik ben zeer blij dat Dorothe zich beter voelt.
Maris, doe jij ook aan yoga mee of iets anders?

Veel groet,
Viktoria

Marja

Dank voor het verhaaltje en nog wel voor het slapen gaan!
Voor jullie een Creativiteitskaartje: Harmonie
"door tevredenheid te koesteren en liefde te onderhouden komt harmonie op je pad".
Knuffel Marja

Mariska aan Viktoria

ha vika, ik doe ook aan yoga mee, goede ademhaling geleerd en reinigingstechniek van energiekanaaltjes geleerd, als je wilt kan ik je dat ook leren, liefs, maris

Mariska aan Marja

ha lieve Marja, je euro's zijn super besteed, geweldig he dat je het nu van zo dichtbij kan zien, leuker dan storten op anoniem gironummer, liefs, maris

Sabine

Hello Dorothe
I just found out about your blog today and thought I'd say that I am so happy to hear that you are enjoying India and feeling so much stronger every day. We think about you often here in Canada and send you lots of love and strength! xoxoxoxoxxo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!