Bangalore.reismee.nl

Gesetteld bij Viktor

lieve mensen, daar zijn we weer, in een nieuw computerhokje in een echt internetcafe zonder koffie. het is hier bloedheet en erg krap met zijn 2tjes, en downloaden gaat heeeeeeel traaaaaaaaaaag, dus geen foto's dit keer, dat doen we binnenkort weer vanuit het hotel. We zijn helemaal thuis bij huize Viktor en zijn vrouw. Echt tot rust gekomen in een kalme wijk met leuke winkeltjes, schone frisse lucht, onze ramen staan dag en nacht open , we drinken elke dag koffie op ons dakterras waar het niet eens heel heet is vanwege de bananenbomen en kokospalmen. Viktor kookt drie keer daags, Do is al behoorlijk dik en Maris begint nu echt vet te worden, dat vindt ze wel erg, maar ze kan het toch niet laten staan. Ze heeft nu besloten om alleen de pannenkoekjes en al het gefrituurde te laten staan en dan alleen nog de rijst, en de groentes en het fruit en de curry's te eten, o ja, ook de gebakken eieren , twee per dag, gaan er in. Do eet alles op en de dokter zei vandaag ; ben je dikker geworden? Voor Do is dat natuurlijk wel heel goed, want die was veel te dun.

Er wordt hier ook een Hongaar behandeld die over het eten heel anders denkt. hij had zich met de tuktuk naar een supermarkt begeven om daar kaas te gaan kopen. Tegen Do zei hij smachtend:'dat ken je toch wel, die lekkere hollandse kaas? Als ik in Budapest een winkel binnen kom dan kan ik kiezen uit wel 60 soorten kaas. En hier niks te vinden. ik vreet die indiaase shit niet meer, het lijkt wel shit uit de plee' Toen heeft hij een wit brood en tomaten gekocht en daar leeft hij nu op en hij klaagde en klaagde tegen Do dat hij al 8 kilo was afgevallen. Wij dus niet.

We zijn ook in een echt hindoeistische tempel geweest en we hebben een stip ons hoofd gekregen van een halfnaakte monnik. De stip was van sandelhout gemaakt. Dat zoeken we trouwens nog iher, sandelwood en rosewood schijnen specialiteiten van de regio te zijn. Verder maken we niet zo veel spannends meer mee, omdat we zo lekker aan het chillen zijn at viktors place. We zijn wel net ontsnapt aan een enge ayurvedische dokter, daarover vertellen we een volgende keer meer (cliffhanger) met foto's. Dag lieve mensen, tot snel,

Do en Maris

hetty

o lieve meiden, het is zo heerlijk om steeds weer jullie kattebellen te lezen en als we elkaar als buren tegenkomen op straat is het steeds weer "ja, het gaat goed met Dorothé, wat heerlijk toch" heb je het ook gelezen ? Do, je bent het gesprek van de dag op de Oudegracht. Eet maar lekker curry's, pannekoekjes en al het andere lekkers, want er mogen kilo's aan. Daar zijn wij als buren heel blij mee. xx Hetty xx

Tess

zo mam, begin jij 'vet' te worden? kzou maar uitkijken dat je niet op een dag van straat weggeplukt wordt en in de stal tussen de koeien wordt gezet! als k jou was zou k die eieren ook maar laten staan

liefs Tess..

mam aan Tess

ha tessie, ik laat de eieren nu ook staan ja, heb je het leuk op je werk?, doei, liefs, mama

Do aan Hetty

Leuk van je te horen. De Oudegracht is ver weg, we hebben nu een heel ander straatje. Heel veel liefs voor alle buurtjes. Do

Do aan Meike

He vrouw, goed van je te horen. Gaat de elfstedentocht dit jaar door, hoe was je roeitocht? D

Do aan Sabine in CH

Lieve, dank je en een hele fijne week met cato en hans in de sneeuw. xxx D

D en M voor alle reageerders/sters

Het blijft onwijs leuk om reacties te ontvangen op ons blogje. lieve groetjes voor iedereen die reageert. Dikke kus.

Sabine uit Zwitserland

Lieve Dorothe

Ja, op a.s. maandag komen Hans en Cato aan hier in Zürich. Er ligt heel veel sneeuw - zelf hier in de stad! Leuk he! Ik ga Cato leren skien... ze wil nu toch eerst skien en later snowboarden, verstandig, hé.
Ik vier nog even mijn verjaardag op zondag.. en dan gaan we naar Ardez!
Ik geniet van alle verhalen van jullie- en vooral zie ik dat je daar tussen die mensen helemaal thuis blijkt te zijn. Wat fijn ... dat je genieten kunt!

He kussjes
Sabine

cato

hoi mam
leuk hoor dat india
ik heb zo'n spijt dat ik niet mee ben gegaan
cato