Bangalore.reismee.nl

Voor Take-Off!!!!!!!

Ha lieve mensen,

nog één maal een spannend avontuur uit Bangalore van Dorothé, Cato en Mariska, voor dat we morgen in het vliegtuig stappen, terug naar huis.

het is een dag van de laatste klussen: een bankrekening openen voor de familie, mariska (de laatste dagen voortdurend in sari ) zet dapper door en heeft nu bij een filiaal van deING (haar eigen bank) hele vriendelijke meewerkendebankmanagers gevonden die gisteren zelfs een uur met Ganga hebben geoefendop haar handtekening.Want dat is noghet enige obstakel: wil Ganga een rekening openen (nee, niet deman, diezal het geld misschien verspillen, geef de vrouween rekening, aldus de managertegen Mariska) dan moet ze haar naam kunnen schrijven en dus heeft Dorothé gisteren met Ganga uren geoefend en vanochtend weer, en met bibberende hand en de tong tegen de tanden van inspanning heeft ze het voor elkáár gekregen: Ganga! Meer getekend dan geschreven, maarwat geeft het, eind goed algoed.

Ander klusje: nog wat foto's betsellen voor mensen in de wijk die graag een kiekje aan de muur willen, Äunti, aunti, me picture''? Ja hoor ga maar staan, en ze gaan stijf poseren. Een foto: tientallen hebben we uitgedeeld en wat zijn ze blij ermee.
Nog de laatste cytotron behandelingen, waar gisteren niet alleen de normale stroom uitviel, maar dit keer ook de generator, Doro op haar achterwerk de machine uit, gelukkig was het de d nauwe tunnel van de MRI niet.
Maar bovenal houden we ons bezig met genieten van alles wat er hier nog gebeurt tijdens de laatste dagen.

Dagje naar een safaripark met de familie. Met handen en voeten: zondagochtend komen we jullie ophalen om naar de tijgers te gaan. ''Ik, Fatti en mama mee'', zegt Ansi, en ze maakt zich klein en doet een propvolleriksja na. 'Nee, taxi, auto, caruuuu'' zegt Mariska. De monden vallen open en de ogen worden groot. Voor het eerst in een echte auto. Jééééhhh. Zondagochtend vroeg: Do op ochtendwandeling ziet de familie in vieze vodden. Bah.Netjes aankleden gebaart ze, we komen jullie zo ophalen. En jawel: keurig opgepoets, inschone kleren zonder scheuren (waar halen ze het vandaan vragen we ons af) en he-le-maal opgewonden staan ze klaar te springenen te schreeuwen: tiger, tiger. Ja, we gaan tijgers kijken.Een paar kinderen op schoot en Papa met de 2 allerkleinsten zwaait ons beetje beduusd uit.Op de terugweg zou Ansi de achterbank nog onderkotsen,eneen schone broek van een lieve mevrouw in een groot huis krijgen.Maar op de heenweg is het nog een stilgenieten, onder de indruk van de grote auto, de airco, het zoefen over dewegen. We zijn er. Eerst in de tuin van een cafetaria gezellig eten met zijn allen, rijst, curry, een ijsje, cola erbij. En dan: de speeltuin!Opde glijbaan, Fatti en Cato op de schommel en de kleintjes in dedraaimolen. Uitgelaten roepen ze: mariska kijk mij, foto foto. En dan: een heusesafari in een schuddende bus langs loslopende herten, beren, tijgers en leeuwen. 's Avonds nog een maiskolf, een kokosnoot drinken en terug naar huis: het was een geweldige dag!
Cato loopt hele dagen met debaby Ajune. '' die kans krijg je nooit in Nederland, dan is het : ga netjes zitten op de bank, hou hem goed vast, let op zijn nekje en meer van dat gezeur, zegt mariska. Ha, lacht Cato en sjort Ajune weer mee de straat over.

Ander klusje: presentatie op school met grote foto's en kleine van Ineke gekregen over nederland, een schaatser, tulpen, molens, huizen, groenten.Elke klas gingen we binnen met de hele handel en Maris hield de foto's omhoog en Do beeldde de kou uit, het schaatsen enzovoort. Holland, very cold, bibber de bibber en India very hot en Mariska veegde het zweet van haar gezicht. De kinderen lachten en klapten na elke act van Do en feliciteerden Mariska met haar prachtige huis: een boerderij in Giethoorn, een foto die we van Bernard hadden gekregen. De school heeft ons duidelijk gemaakt tv en dvd en lesmateriaal op film nodig te hebben, docu's van Holland e.d., ja lieve juffen, we gaan weer geld inzamelen en we komen terug in Januari 2010! Dag slangenman, dag Ansi en familie, dag sloppenwijk, dag Seegehalli, we gaan weer, tot ziens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

liefs, Do, Maris en Catori

Annemiek

Goeie terugreis!!

bernard&jeannette&boris&victor

Willen jullie de Ansi's de groetjes van ons doen?! Fijne thuiskomst. x B&J&B&V

ineke

wat een stralend uiteinde! een heel goeie reis terug! gauw tot ziens & horens ' live'!! hug!

kaatje

beste Dorothe en Mariska, vol bewondering heb ik jullie verhalen gelezen! Wat een avontuur. ik stuitte op jullie blog en was verbaasd te zien dat er dus wel degelijk behandelingen bestaan voor mensen met deze rotziekte! ben ik zelf ook naar op zoek! ik zou heel graag wat meer willen weten als dat mag, hartelijke groetjes van kaatje/ kaatje111@hotmail.com

kaatje

en heel goede reis!

Fred de conciërge

Mis jullie

magda broers

lees jullie verhalen met veel interesse en dorothe alle sterkte en tot ziens op gravingen,mariska en cato ook de groeten

Myrre Voorbach

Beste Dorothe en Mariska,
ik volg sinds 2009 jullie blog, heeft Dorothe behalve de Cytotron ook andere behandelingen gedaan? Is de Cytotron iets dat je herhaalt? En hoe gaat het met haar op dit moment?
veel groeten en succes met jullie lieve acties in India,
Myrre
ik sta op jullie mailinglijst